top of page
Bridge Over River
אודות הליך גישור גירושין

הליך גישור גירושין או כפי שמכנים אותו לעיתים "גירושין בהסכמה" הוא הליך שנועד לפתור מחלוקות במגוון נושאים. במהלכו נפגשים הצדדים עם המגשר כדי להגיע להסכמה ביניהם במקום להביא את ענייניהם להחלטת בית המשפט. להליך זה יתרונות רבים. חסרונותיו של הגישור מעטים ביותר.

 

אוביקטיבות - מגשר גירושין הוא אוביקטיבי ותפקידו לסייע לצדדים לנהל משא ומתן יעיל. אין זה מתפקידו של מגשר הגירושין להכריע בסכסוך והוא אינו מוסמך לעשות זאת. תפקיד המגשר לתת לצדדים כלים להידברות ולהגעה להסכמות, זאת באמצעות פגישות נפרדות ומשותפות ובאמצעות טכניקות שונות של ניהול משא ומתן.

 

בגישור גירושין יושבים שני הצצדים לשיחה עם המגשר. בשיחה עולים כל נושאי הגישור ודנים בהם אחד אחד. כיוון שיש איש מקצוע "בין" הצדדים, התהליך נעשה בדרך כלל בצורה נעימה, פשוטה ומהירה. שכן, כל צד רוצה בסופו של דבר את סיום העניין בדרכי שלום.

 

יעילות - הליך גישור גירושין מייתר את התהליך של תביעה משפטית ארוכה וכואבת אשר רק מעמיקה בדרך כלל את הקרע בין הצדדים. הליך גישור גירושין חוסך זמן וכסף ומסתיים בנימה חיובית יותר עבור שני הצדדים.


הליך  גישור גירושין  חסוי וכל חומר שנמסר למגשר סודי. אין אפשרות להשתמש בחומר זה במהלך הליך משפטי ואי אפשר להזמין את המגשר להעיד בבית משפט על פרטי התהליך.

 

לעיתים מקיים המגשר פגישה עם כל צד בנפרד – הנסיון מראה שפגישות אלה יעילות מאוד ומסייעות לפתרון מחלוקות.

 

בהליך גישור גירושין אפשר למצוא פתרונות יצירתיים שאינם אפשריים בבית המשפט. הפתרונות הללו מביאים למצב ששני הצדדים יוצאים נשכרים ממנו ומרגישים שכל אחד מהם קיבל את מה שחשוב לו – Win-Win Situation.

 

סיום הקשר בשלום - הליך גישור גירושין מתאים לכל סכסוך אך בייחוד כשלזוג יש ילדים, מכיוון שעליהם להיות בקשר עוד שנים ארוכות. גישור גירושין מאפשר להורים לסיים את הקשר הזוגי שלהם תוך הבנה, הסכמה והידברות – ולא במלחמה קשה וחריפה כפי שקורה בבית המשפט. הילדים יוצאים נשכרים גם בשל כך שהם סופגים אווירה של הידברות ושלום ולא של מלחמה ועוינות. הידברות זו תומכת גם בכל הנוגע לנושאים הרבים שעוד נכונו לזוג ההורים בעתיד – חינוך הילדים, הוצאות חריגות עבור הילדים, ימי הולדת, אירועים חגיגיים ועוד.

 


במהלך גישור לגירושין יכולים הצדדים וצריכים להתייעץ עם עורכי דינם ולוודא שההסכם שעומד להיחתם לא פוגע בהם או בזכויותיהם.

 

הצדדים יכולים לסיים את גישור הגירושין בכל נקודת זמן. אם לא הושגה הסכמה בגישור, האפשרות לפנות לבית המשפט פתוחה בפני הצדדים.

 

עד שלא נחתם הסכם גירושין אף אחד מהצדדים לא מחוייב לכלום. כך בכל נקודת זמן יכול כל צד להחליט כי ברצונו לסיים את גישור הגירושין ולפנות לבית המשפט.


הוראות חוק רלווטניות תוכלו לקרוא בסעיף 79(ג) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984, וגם בתקנות בתי המשפט (גישור), התשנ"ג (1993).


התקשרו ונשמח לייעץ ללא תשלום  077-701-7000 

מאמרים חשובים 

עשרת הדיברות למתגרשים

עשרת הדיברות למתגרשים

כיצד ומתי להודיע לילדים על ההחלטה

כיצד ומתי להודיע לילדים על ההחלטה

רק אחד מכם רוצה להתגרש? מה עושים?

רק אחד מכם רוצה להתגרש? מה עושים?

לקחת שליטה על החיים

לקחת שליטה על החיים

הוראות בטיחות לקראת פרידה

הוראות בטיחות לקראת פרידה

התפתחות אישית דרך גירושין

התפתחות אישית דרך גירושין

bottom of page