top of page
Bridge Over River
הוראות בטיחות לקראת פרידה

לפני שחייל עולה על הטנק הוא קורא את "הוראות הבטיחות". גם לפני שעולים על מסלול הגירושין יש כמה הוראות בטיחות שאם לא מכירים אותן היטב עלולות להתפתח בעיות גדולות מאוד.

אם החלטת להיפרד חשוב שתדעו ארבע "הוראות בטיחות" חשובות ביותר:


1. היזהרו מעצות פזיזות של עורכי דין


סביר להניח שתרצו להיוועץ עם עורך דין. חשוב שתעשו את זה, אבל צריך לדעת לעשות את זה נכון.

עורכי דין לעיתים ממהרים להגיש תביעות ו"להגן עליכם". אבל צריך לזכור בהקשר הזה כי לעורך דין יש אינטרס גדול מאוד שתגישו תביעה, כי זה מכניס לכיסו סך של 50,000-100,000 ש"ח (לכל צד).

נכון, עורכי דין חלילה לא יטעו אתכם אבל לעיתים הם פותחים במלחמה מוקדם מידי והופיכם את המשפחה שלכם לשדה קרב – וללא כל צורך!

הבעיה היא שאתם נכנסים לתחום שאתם לא מכירים ועורך הדין הוא זה שאמור לתת לכם את המידע הרלוונטי ועליו אתם צריכים לסמוך. נציע לכם, בזהירות רבה: גם אם אומר לכם עורך הדין "צריך להגיש תביעה" שווה לחשוב על זה רגע ולשמוע עוד חוות דעת.

פגשנו כבר רבים שהתחרטו חרטה עמוקה על כך שהגישו תביעה בטרם עת.


שילוב נכון של עורך דין בתהליך

ההמלצה היא לפעול בשני שלבים:

  1. קודם כל לפנות למגשר גירושין שהוא עורך דין ולקבל חוות דעת ועצות ראשוניות. מגשרים פועלים קודם כל לשלום בין הצדדים. כמו כן לקבוע עם מגשר פגישת גישור ראשונה – שהיא כמובן בנוכחות שני הצדדים.

  2. לקראת פגישת הגישור הראשונה ללכת לשיחת יעוץ אישית אצל עורך דין. מטרת הפגישה היא להכין אתכם לפגישת הגישור, כך תוכלו לדעת מה מגיע לכם, על מה אתם מוכנים לוותר ועל מה לא.

מטרת השיחה הזו לא להגיש תביעות ולפתוח במלחמות, אלא פשוט לקבל מידע, כי כאמור אתם כבר על "מסלול הגישור".

כך לפי העצות הללו מחד תוכלו ללכת לפרידה בשלום, מאידך תעשו זאת תוך קבלת כל המידע הדרוש.


2. לפעול במהירות


פרק הזמן שבין ההחלטה להתגרש ועד לגירושין בפועל הוא מתוח מאוד! שמעתי על מקרים רבים שבהם אנשים פעלו בצורה שאינה מתאימה להם בדרך כלל – ניהלו מריבות ליד הילדים, יצאו מכלל שליטה ועשו פעולות שלאחר מכן הם התחרטו עליהן.


לכן, אם החלטתם להתגרש ויש הסכמה על כך, הרי שאנו ממליצים לפעול במהירות ולקצר את התקופה הזו למינימום. כך תקטינו את הפגיעה בכם וכמובן שתקטינו את הפגיעה בילדים.

כך גם תוכלו להתחיל את התקופה החדשה בחייכם ולחזור אל השקט שבו אתם חפצים.

בחרו מגשר ביחד, שאף אחד לא מכיר ושלאף אחד אין קשר קודם אליו. לאחר מכן קיימו בהקדם האפשרי פגישת גישור ושאלו בפגישה כמה מפגשים נדרשים בדרך כלל אצל אותו מגשר לסיום העניין.

(במשרדנו הליך הגישור מסתיים בדרך כלל תוך שלושה שבועות, וזה היעד שאתם יכולים לשאוף אליו)


3. זהירות ממחלוקות


לקראת גירושין המתח שבין בני הזוג אדיר. כל אמירה יכולה ליצור פיצוץ של ממש וצריך לזכור ששני בני הזוג עוברים ימים קשים מאוד.

לכן, אם החלטתם להתגרש, ההנחיה שלנו לכל הזוגות היא לא לשוחח על נושאי הגירושין – לא על המזונות, לא על הרכוש ולא על כל עניין אחר.

השיחות הללו מתוחות ועלולות לייצור מאבקים מיותרים. המטרה היא למנוע את אותם מאבקים כי הם רק ירחיקו ביניכם עוד ויהפכו את הדרך לסיום הקשר למורכבת יותר.

בכל הנושאים הללו מומלץ לדון עם מגשר, שם השיחה היא פחות רגשית והמגשר יודע כיצד להתמודד עם בעיות שונות שעולות בנושאי הגישור והפרידה.


4. שמרו על תקשורת ביניכם


גם אם אתם מאוד רחוקים זה מזו וגם אם אתם ממש כועסים אחד על השני, נסו לשמור על תקשורת ביניכם ולא ליצור נתק. למה?

נתק ביניכם מעלה אצל כל צד חששות - “מה השני עושה? מה הוא זומם? הוא מגיש נגדי תביעה?” וכו'

לכן אנו ממליצים לשמור על תקשורת, ולו בסיסית ביותר. עדיף גם שתסכימו על הדבר הראשוני ביותר – אם נפרדים אז בוא נעשה את זה ביחד ובשלום.


בתקוה ובברכת שלום,


עו"ד מנחם א. כהן

מגשר, יועץ זוגי ונוטריון

הדברים האמורים לעיל אינם בבחינת יעוץ משפטי, אין הם מחליפים יעוץ משפטי ואין לקבל החלטות על סמך הדברים האמורים בלבד, אלא עפ"י יעוץ חוות דעת משפטית.



התקשרו ונשמח לייעץ ללא תשלום  077-701-7000 

מאמרים חשובים 

עשרת הדיברות למתגרשים

עשרת הדיברות למתגרשים

כיצד ומתי להודיע לילדים על ההחלטה

כיצד ומתי להודיע לילדים על ההחלטה

רק אחד מכם רוצה להתגרש? מה עושים?

רק אחד מכם רוצה להתגרש? מה עושים?

לקחת שליטה על החיים

לקחת שליטה על החיים

הוראות בטיחות לקראת פרידה

הוראות בטיחות לקראת פרידה

התפתחות אישית דרך גירושין

התפתחות אישית דרך גירושין

bottom of page