top of page
Bridge Over River
אשתי רוצה להתגרש ואני לא – מה עושים?

אם אשתך רוצה להתגרש ואתה לא, נשמח לעזור לך ברגע לא פשוט זה.


ראשית, ממחקר שנערך במשרדנו עולה כי בשמונים ואחד אחוז ממקרי הגירושין האישה רוצה להתגרש והגבר לא. מדוע הנתון הזה חשוב ברגעים הללו?


ובכן, לאחר עבודה עם מאות זוגות גילינו כי אותן נשים מבקשות להתגרש בגלל סיבות מאוד דומות. אם ננסה לסכם אותן במשפט אחד זה יהיה "אני לא מרגישה אותו, הוא לא באמת איתי".


איך היא תוכל להרגיש אותך? כיצד תוכל להעניק לה את מה שהיא זקוקה לו?


נגיע לכך בסוף המאמר אבל ראשית כמה המלצות חשובות ביותר:


1. להגיב במתינות ובשיקול דעת - כאשר אדם מקבל בשורה קשה כזו, כמו בקשה להתגרש, בדרך כלל תעלה בו באופן טבעי תחושת כאב. ההתנהגות האוטומטית והפחות מודעת תהיה להגיב בחזרה במתקפה "את לא יודעת מה את רוצה" או "את לא מתביישת" או "את לא תקבלי ממני כלום".


כל מתקפה שכזו לא תוביל אותך למקום טוב – היא תגדיל את המרחק שיש בניכם והיא תאשר לאישה שלך שההחלטה להתגרש היא נכונה - "הנה ההוכחה הסופית לכך שאני אכן צריכה להתגרש ממנו, הוא לא מבין אותי בכלל".


יתרה מכך, מתקפה שכזו תגדיל את הסיכוי לכך שתתגרשו בדרכי מלחמה ולא בדרך של גישור והבנה.


2. להקשיב בכנות - כאשר בת הזוג שלך מבקשת להתגרש תקשיב לה, תנסה באמת להבין מדוע זה רצונה, נסה לראות מה חסר לה – גם אם זה לפעמים קשה. ככל שתבין אותה יותר, ככל שתקשיב לה בכנות, כך יגדל הסיכוי שהיא תתקרב אליך שוב, תפתח את ליבה ותשתנה את החלטתה.


לא מדובר בשיחה אחת שתהפוך עולמות, מדובר על דרך חדשה שאתם יכולים לפסוע בו, דרך שבה אתם תוכלו להכיר את עצמכם מחדש, לבחון את המתרחש ולהתפתח לקראת הגרסה הטובה יותר שלכם.


3. לקחת אחריות ולא להאשים – אל תפנה כלפי האישה שלך אצבע מאשימה. היא לא רוצה לפגוע בך, היא לא בוחרת לסיים את הקשר בהחלטה "מהשרוול". היא שקלה את הדברים וגם לא הדבר כרוך בהרבה כאב.


ככל שתצליח לקחת אחריות, ככל שתבין כי הגעתם למצב הזה גם בגללך, כך יש סיכוי שתוכל לשנות את המצב. מנגד, ככל שתאשים אותה כך תאבד את היכולת להשפיע על המצב.


4. תמיד יש תקווה - תרשו לי להפתיע אתכם אבל גם כרגע בשיא הקושי יש בה חלק שאוהב אתכם ורוצה בטובתכם.

לכן, זה הזמן לנשום עמוק, לעצור הכל, ולהביט פנימה – לשאול את עצמכם בכנות "כיצד אני יכול לשפר את עצמי עבורה?" / "כיצד אני יכול להפסיק לפגוע בה" / "כיצד אני יכול לתמוך בה יותר".


אם תתחילו ממבט פנימה, אם תגלו אומץ להתבונן על עצמכם ולהודות שטעיתם פה ושם, בהחלט יתכן שמשהו יתחיל להשתחרר בתוכה, היא תראה שאתם מוכנים לשינוי, היא תראה שיש עם מי לדבר.


5. סוד מחדר הגישור - חלק קטן של הנשים מספרות לנו בשיחות פרטיות כי הן לא באמת רוצות בגירושין, הן רק רוצות לזעזע את המערכת ולעורר את האיש שלהן. הן רוצות שהוא יבין אותן יותר, שהוא יהיה לצידן יותר, שהוא יעריך אותן. עם זאת אציין כי מדובר רק בחלק קטן של המקרים.


6. לשחרר ולקבל - ככל שתתנגדו יותר לרצון של האישה שלכם להתגרש, כך היא תתרחק מכם יותר וכך היא תרצה יותר בגירושין. לכן, אתם יכולים לבחור בנוסח שכזה, אם הוא מתאים לכם כמובן:


"אני מבין שאת רוצה להתגרש, אני לא מעוניין בכך, אני חושב שאפשר להתקרב שוב ואני מוכן לעשות את הדרוש לכך. יחד אם זאת, את חופשיה, אני לא רוצה להחזיק אותך בכוח וגם לא יכול. אני אסכים להתגרש אם זה רצונך".


הנוסח הזה מבוסס על הבנה פשוטה – אי אפשר לכבול אדם לקשר, אי אפשר לחייב אותו לאהוב מישהו, וברור שאינכם רוצים להיות בקשר שבו האחר לא רוצה בכם.


7. יש לכם עוד הזדמנות קטנה - אם בת הזוג שלכם עומדת על דעתה ורוצה להתגרש למרות הכל – קחו בחשבון כי אם תפנו לגישור גירושין עדיין עד למועד הגט יחלפו לכל הפחות שלושה חודשים – שכן, יש צורך בהליך גישור שלוקח כחודש / חודשיים, יש צורך לאשר את הסכם הגירושין בבית המשפט ויש צורך לקבוע גט.


בחודשים הללו תוכלו לנסות לקרב אותה אליכם, בעדינות, מתוך כבוד הדדי, מתוך רצון לשנות את עצמכם ולא אותה ומתוך הערכה גדולה למי שהיא ולרצונות שלה.


8. גישור לגירושין - לבחור בדרך השלום - אם אין ברירה ואכן דרככם לפרידה – מומלץ לעשות זאת בדרך השלום, בגישור – כך הדברים נעשים בעלות נמוכה, בזמן קצר ותוך נזק מזערי לכם ולילדים. על כך תוכלו לקרוא בקישור זה 

https://www.pmc-law.co.il/


לנקות את הכתמים


לקראת סיום אזכיר כי פתחתי מאמר זה בכך בכך שאפשר תמיד לנסות ולקרב את האישה שלך אליך ולחדש שוב את הקשר. תחשבו על סדין שהתלכלך לאורך השנים, כך גם על הקשר יש כתמים שנוצרו לאורך הדרך, מעשים שפגעו ויצרו מרחק, אבל הסדין תמיד שם, החיבור הנשמתי עדיין שם.


איך מסירים את הכתמים?


ובכן לכך יש לנו תשובה יסודית ורצינית מאוד! היא תוכל לסייע לכם רבות והיא גם תינתן לכם באהבה רבה ובחינם.


שלושה ספרים שכתבתי משיבים על כך, אלה ספרים שעדיין לא פורסמו ונמצאים בשלבי עריכה.


ספרים אלה חוללו ניסים, ואם אתם רוצים ליצור שינוי אמיתי למענכם, למען הדורות הבאים וכמובן למען נשותיכם – אשמח לשלוח לכם בשלב הראשון את ספר ההכנה, שלחו לי מייל ותתכוננו לתעופה של ממש

 menicohen7@gmail.com


בתקווה גדולה ולמען השלום

מנחם אברהם כהן

מגשר לגירושין, יועץ זוגי ונוטריון

בת הזוג שלכם רוצה להתגרש ואתם לא?

שתי הפעולות הקריטיות שאת יכולים לעשות ממש עכשיו


התקשרו ונשמח לייעץ ללא תשלום  077-701-7000 

מאמרים חשובים 

עשרת הדיברות למתגרשים

עשרת הדיברות למתגרשים

כיצד ומתי להודיע לילדים על ההחלטה

כיצד ומתי להודיע לילדים על ההחלטה

רק אחד מכם רוצה להתגרש? מה עושים?

רק אחד מכם רוצה להתגרש? מה עושים?

לקחת שליטה על החיים

לקחת שליטה על החיים

הוראות בטיחות לקראת פרידה

הוראות בטיחות לקראת פרידה

התפתחות אישית דרך גירושין

התפתחות אישית דרך גירושין

bottom of page