top of page
Bridge Over River
בית המשפט או פניה מגשר פרטי?

החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה קובע כי לפני הגשת תביעה מחוייבים צדדים לסכסוך משפחתי לפנות ליחידת הסיוע שליד בית המשפט. שם יובהר לצדדים מהן האפשרויות העומדות לרשותם - גישור אצל רשימת מגשרים מטעם בית המשפט, מגשר פרטי, יעוץ זוגי או התחלה של הליך משפטי.


משרדנו פועל גם במישור הפרטי וגם מקבל זוגות דרך אותה יחדית הסיוע (עלות הגישור זהה ואין חשיבות האם הזוג הגיע באופן פרטי או דרך בית המשפט).


יובהר כי יישום החוק, נמצא בשלבים ראשוניים וביצועו בינתיים יוצר בעיות רבות, נקווה כי לכך יהיו פתרונות בעתיד הקרוב.


ביחידת הסיוע שליד ביהמ"ש פועלים ליישב את הסכסוך בטרם יוכלו הצדדים להגיש תביעות משפטיות. מנתונים שפורסמו ביום 31.1.18 עולה כי כ- 35% מהפונים הצליחו ליישב את הסכסוך בדרכי שלום. לשם ההשוואה במשרדנו מעל ל - 90% מהזוגות מצליחים להגיע להסכם. מדוע?


זמן ההמתנה

במועד כתיבת שורות אלה זמן ההמתנה לפגישה ביחדית הסיוע הוא למעלה משלושה וחצי חודשים! (למרות שהחוק קובע כי הפגישה צריכה להיערך תוך 45 ימים לכל היותר).


מדובר בחסרון גדול. שכן, ברגע שבני זוג החליטו על פרידה בדרך כלל רמת המתח שביניהם עולה. המתנה שכזו, לפרק זמן כה ארוך יכולה בסופו של דבר לגרום לעוד התדרדרות ביחסים ובכך לפגוע באופן כללי בסיכויי הגישור ולסיום המחלוקות בשלום (למען ההשוואה במשרדנו הליך הגישור כולו מסתיים תוך שבועיים).


הליך ציבורי

עובדי יחידת הסיוע עמוסים בתיקים – ומאז תחילת החוק הם אינם עומדים בקצב התיקים. כותב שורות אלה משוכנע כי הם עושים את הטוב ביותר למען קידום השלום אולם עומס התיקים מאפשר להם זמן קצר לכל זוג, שלעיתים פוגע באיכות הטיפול (הדברים נכתבים על סמך זוגות שפנו למשרדנו לאחר שקיבלו שירות ביחידות הסיוע).


חשוב לדעת:

בדרך כלל פונים לגישור פעם אחת


לרוב זוגות פונים לגישור פעם אחת. במידה והגישור לא מצליח הצדדים מרגישים שאין כל סיכוי שיצליחו להגיע לפשרות כי "הם כבר ניסו גישור" – ומשם הדרך לתביעות קצרה. לכן, צריך לדעת כי השירות שניתן ביחדת הסיוע אינו גישור, וכי חשוב מראש לבחור מגשר בעל נסיון רב שיוכל להוביל אתכם בבטחה לעבר הסכם.


בתקווה שהדברים עוזרים

ובברכת שלום עליכם

מנחם

התקשרו ונשמח לייעץ ללא תשלום  077-701-7000 

מאמרים חשובים 

עשרת הדיברות למתגרשים

עשרת הדיברות למתגרשים

כיצד ומתי להודיע לילדים על ההחלטה

כיצד ומתי להודיע לילדים על ההחלטה

רק אחד מכם רוצה להתגרש? מה עושים?

רק אחד מכם רוצה להתגרש? מה עושים?

לקחת שליטה על החיים

לקחת שליטה על החיים

הוראות בטיחות לקראת פרידה

הוראות בטיחות לקראת פרידה

התפתחות אישית דרך גירושין

התפתחות אישית דרך גירושין

bottom of page